whatsapp
 

 

ZenActueel:
Iedere dag inspiratie voor een zenvol leven





80% meer inzicht door sesshin


80% meer inzicht door sesshin



Alle sesshins worden geëvalueerd en de resultaten zijn altijd vergelijkbaar hoog, maar toch worden ze in de loop der tijd nog steeds een beetje hoger. Zo scoort de sesshin in zijn geheel nu een volle negen en wordt het hotel en het eten ook met een ruime acht gewaardeerd. De heerlijke bedden in de mooi gerenoveerde kamers en het smaakvolle vegetarische eten dragen daar ongetwijfeld aan bij.

De voorjaarsesshin van zondag 12 t/m zaterdag 18 mei (wachtlijst)
De zomersesshin is van zondag 14 t/m zaterdag 20 juli
De herfstsesshin is van zondag 6 t/m zaterdag 12 oktober

De meest gerapporteerde effecten die de deelnemers van een sesshin ervaren zijn:
1. Nieuwe inzichten
2. Meer ruimte in mezelf
3. Doelen helderder
4. Meer rust
5. Beter contact met anderen

80% meer inzicht door sesshin

Hieronder een weergave van de (niet geredigeerde) toelichting die sommige deelnemers hebben gegeven op de vraag naar welke effecten ze hebben ervaren.

• Ruimer bewustzijn, wat ook wel confronterend werkt. Dit is het dus, zo doe ik het nu. Daar niet tevreden mee zijn, maar wel meer erkennen van de situatie. Ik ben tijdens de sesshin dieper in mezelf gezakt, waardoor ik weer een stukje meer van mezelf heb aangenomen. Aangezien dat mijn hele levensbubbel is, is dat pure winst. Maar ook besef hoe taai dit pad is, daar is 1 sesshin niet genoeg voor. En ook wel verdriet/teleurstelling over hoe snel het gewone leven het weer overneemt, er is ook een hoop vervlogen. Maar een bepaalde ondertoon is er nog, maar wel meer verlicht.
• Het was af en toe echt wel afzien, maar een enorm mooie ervaring met veel nieuwe inzichten.
• Ik ben meer in het moment, daar zie ik de doelen.
• De week zelf vond ik zwaar ook omdat ik behoorlijk verkouden werd en slecht sliep. Dat laatste ook omdat ik een soort alertheid of bewustzijn had waardoor ik na een uurtje slaap weer “aan” ging. De eerste week na sesshin voelde alsof ik een jetlag had. Erg vermoeid en veel en diep slapen. Nu een week later merk ik de positieve effecten heel duidelijk. Ik voel het door werken. Mijn mediatiepraktijk (het zitten en bij mijn ademhaling zijn) gaat veel beter, dus daar pluk ik 2 x per dag de vruchten van.
• De effecten van de sesshin werkt na 2 weken nog steeds door.
• Na de sesshin kreeg ik in de privé en werksfeer een paar vervelende berichten (ziektes en zelfdoding). Dit raakte mij zeer. Ik heb dit voor mijzelf vrij snel onderkent en daarom een dag vrij genomen om dit te verwerken.
• Ik ben deze week vooral tot rust gekomen omdat ik thuis veel triggers heb die me bezig houden. Bij thuiskomst merkte ik wel dat ik minder opgejaagd was en weer energie had om aan de slag te gaan met betreffende issues. Voor mij was het meer een soort van vakantie, even weg uit de dagelijkse hectiek, hoefde niet na te denken over de invulling van de dag, mooie kamer, lekker eten, niet praten vond ik ook een weldaad. Ik had gedacht dat tijdens het mediteren onverwerkte emoties naar boven zouden komen maar helemaal niet. Ook geen inzichten of iets in die richting. Wel jammer, maar misschien heb ik al het nodige verwerkt en "moet " ik accepteren dat dit het is!
• Ik heb mijn oerbubbel ontdekt! Dat gaat me heel veel opleveren. Mijn levensenergie opnieuw vorm geven.
• Al met al positief effect! Een zin galmt nog na, met een heftigheid en indringendheid als nooit tevoren: DIT IS HET
• En vooral de helderheid van gedachten en gevoelens zijn groter en geven daardoor nog meer inzicht. En een duidelijk doel kunnen stellen voor in 2019 om meer te vertragen en concentreren op aandacht en luisteren naar mijn omgeving.
• De sesshin voelt nog na. Ik voel me vooral weer meer mezelf.